Monday, March 18, 2013

awak bakal suami saya

Assalamualaikum w.b.t ..

kehadadapan bakal suamiku ..


saya nak perkenalkan diri ni dulu .. nama saya nor fatin shuhaida bt abdul ghani .. mak ngn abah yang bagi nama tu .. awak bakal suami saya boleh panggil saya fatin .. sedap tak nama tu .. sedap kan .. tiba-tiba pula jadi perasan .. awak bakal suami saya dulu tak suka tau nama fatin tu sebab dulu saya selalu kena ejek ikan patin .. sedih sangat .. sampaikan saya tanya mak kenapa bagi nama adik fatin .. pastu mak jawab nama tukan sedap .. ikan patin kan mahal .. anak mak lagi mahal tau .. tu je la jawapannya .. bila dah meningkat dewasa ni saya suka nama fatin tu .. sampaikan saya tak bagi orang lain panggil saya dengan nama shuhaida sebab tak sedap .. ok .. panjang pula bila nak membuka ayat ni kan .. nak perkenalkan nama pun da separuh page ..sebenarnya saya tulis ni sebab saya nak beritahu awak tentang diri saya .. saya ni anak bongsu dari enam adik beradik .. orang kata anak bongsu ni manja .. saya tak rasa saya ni manja .. mungkin orang lain perasan  kot kemanjaan saya ni .. awak bakal suami saya ni sebenarnya keras kepala , degil , suka melawan cakap tau .. tapi saya nak awak bakal suami saya cuba hilangkan keras kepala saya ni , degil saya .. awak bakal suami saya nak awak bimbing saya jadi seorang isteri yang solehah .. jadilah seorag sahabat baik saya , jadi guru saya , jadi imam saya .. awak bakal suami saya ni tak la baik sangat .. untuk pengetahuan awak saya baru sahaja bertudung tahun 2012 .. memang hati saya ini dah lama terbuka untuk bertudung tapi saya tangguhkan dulu .. tapi Alhamdulillah sekarang saya dah bertudung dan saya selesa bertudung .. awak bakal suami saya nak awak terimalah saya seadanya .. terimalah kelemahan saya seadanya .. janganlah memilih saya dari segi rupa tapi dari segi dalaman saya .. saya mengaku saya tak sebaik yang awak sangka .. tapi saya akan menjadi isteri yang awak inginkan .. saya sentiasa berdoa agar Allah temukan jodoh saya yang baik-baik dan Alhamdulillah Allah makbulkan doa saya dan pertemukan awak dengan saya .. awak bakal suami saya berdoa semoga jodoh kita kekal sehingga akhir hayat .. saya nak menjaga awak sehingga hari tua awak .. awak bakal suami saya bila saya dah tiada di dunia ini lagi jaga lah anak kita .. bimbinglah mereka agar mereka menjadi anak yang soleh dan solehah .. awak bakal suami saya teringin sangat nak anak ramai agar mereka boleh jaga awak bakal suami saya bila saya tiada kelak .. awak bakal suami saya sampai disini sahaja lah saya dapat menulis .. nanti bila saya ada masa saya akan update tentang saya lagi ..


yang ikhlas 

bakal isterimu

1 comment:

tenku butang said...

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/